Wednesday, August 28, 2013

red velvet

Aamulla lähin talvitakki ja villapaita päällä kouluun ja kylmää oli. Sitten kaikilla olikin shortsit ja topit koulussa, ja sain kuulla että luvassa on lämmintä tälle päivälle. Kun lähdin kotiin aurinko oli huipussaan ja oli nii ihana sää! Tällaset takakesät kelpaa kyllä hyvin :) Heitin sitten kesävaatteita päälle ja nautiskelin ilmasta, sitten oli parin tunnin mittanen autokoulun teoriatunti sellasesta kiinnostavasta jutusta kun maantienajo.




top - Dillard's / pants - Lindex / back-bag - American eagle / shoes - converse


 Kaivoin ton repun jostain mun laukkukasan uumenista. Olin ihan unohtanu sen olemassaolon... Ei sovi kauheen monen jutun kanssa, se on nii jotenki maanläheinen. Noi punaset sammarit on mun ehdottomat lempparit (minkä varmaan kaikki huomaa koska mulla on ne melkeen aina päällä...). Paitahan on oikeestaan mun siskon, toin sen sille tuliaisiks jenkeistä ja oon vähä välillä sitä lainaillu ;) Anteeksi siskosein. Se on vaan niin hyvä lämpimälle säälle, ja oon käyttäny pari kertaa baarissa ja festareilla. Sillon voi olla ihan rintsikat alla vaan, mutta en ehkä laittais normipäivänä silleen.



Mulla on ylitsepääsemätön kriisi blogin kanssa; miten jatkaisin kahdella kielellä kirjottamista? Oon huomannut että se vie liikaa aikaa ja energiaa, ja jos innostun kirjottamaan yhdellä kielellä on usein hankala vaihtaa keskellä. Voisin jatkaa suomella, mutta sitten kukaan ulkomaalanen ei ymmärrä lukea. En halua jatkaa kokonaan englannilla, koska suomi on kuitenki mun äidinkieli ja musta oon (ehk) vähä nokkelampi suomenkielellä. Jos on mitään ehdotuksii tai omia kokemuksia, niin kerro toki ja auta naista pulassa! :) Ei tähän kyllä varmaan oo mitää ratkasuja, mutta voi silti ehottaa.

I have a little problem with the two-languages thing. It takes too much time and energy to write everything in two languages! When I start writing in one language, it's hard to switch in the middle. Sometimes I get an inspiration and start writing a long story in Finnish, then I realize I don't have time to do the whole thing again. Tell me if you have any suggestions... I'd like to write in English too so my English will kind of stay good. 

Today I left my house with a jacket and a sweater, just to realize everyone else is wearing tops and shorts :-D Apparently it was going to be a hot day. When I came home from school I changed into summer clothes and enjoyed the weather. It's going to be cold and rainy any day now so I want to get all the sunlight I can possibly get! 

I also had a driving lesson (no driving, just studying) and tomorrow I'll be driving for the second time in public. Last time was, well, a good start but I didn't really stay on my side of the road and I had some problems with accidentally switching off the motor or something like that. My car dictionary is not very strong. Anyway I feel weird about driving, because I suck! Or at least I feel like I do :D I guess I can't practice at a parking lot forever... But when I'm at traffic lights and the light goes green, I just have to go really fast, and of course I panic. I just think of those cars behind me. And the fact that I'm slowing then down. However I think I've learned a lot about the rules and signs, so I don't have to stress about that. I can't wait to try driving again tomorrow! 




Kiitos kuvista Saralle!

No comments:

Post a Comment